Monday, May 4, 2009

DOAKAN IBUKU...

mak aku pulang dari mengerjakan umrah 14/4/09...aku tgk dia btul2 gembira..dan alhamdulillah masa kat sana mak aku begitu sihat dan dapat mengerjakan ibadah.
tapi masa 22/4/09 haritu mak jatuh sakit...dia pening sangat2 dan bila pergi cek kat klinik, blood pressure dia tinggi sangat...then bila balik umah dia dah xleh wat keja cam biasa..just baring jek...seminggu jugak la camtu...pastu masa 28/4/09...pagi dia sakit kepala dengan kuat sekali sampaikan dia nangis macam budak-budak...akak aku yang cite sbb masa tu kami memasing tido umah sendiri...pagi tu jugak bawak g spital n kena admit. masa kt spital tu, mmg mak aku xleh bangun n celik mata pun..sbb terlalu sakit katanya....doc adela suspect die kene jangkitan kuman..pada otak...kalau lam bahasa melayu ni panggil penyakit tu radang selaput otak...takut aku dgr wei...penyakit tu boleh kena bila kita ke luar negara terutamanya negara2 yang mmg terdapat penyakit tu...mungkin masa die g umrah tu kot...xtau la.pastu masa kat spital kami gilir2 jaga mak. akak2 aku yg xkeje jaga time malam...n aku jaga time coti..kan hari buruh kita cuti 3hari...aku jaga time siang la...mak aku mmg xleh tingal sorang la..sbb tkut nnt die jatuh ke ape kan susah.pastu sabtu 2/5/09, baru ni akak aku call...mase tu aku tgh siap2...nk g kt mak la...akak aku ckp "dik, mak dah blh balik..dik pi ambik ya", aku pun ckp ok la...sonok dgr bila mak dah leh balik kan..pastu kul 1 camtu aku gi antar dania kt akak aku lu..just bawak aleeya sornag ja...smpi ja...nurse ckp...xleh kuar lg..sbb doc lum sign...skg doc lum masuk...kul 3 cmtu br leh kuar...xpela...aku bw aleeya round2 kt luar...pastu kul 3 masuk gi tanya nurse ckp lum lg sbb doc skg kena gi Sungai Petani. Kuang asam tul la...tungu punya tunggu smpi waktu melawat ke 2 dh mula...still xsiap lg...dalam kul 5 camtu baru leh bt bayaran n bawak mak aku balik. skg mak aku kt rumah..tp dia still sama...xleh nak celik mata n skit...kami ikhtiar ubat cara kampung lak...bomoh kg tu ckp mak aku nk jd barah kt kepala dia...apapun kami akan ikhtiar supaya mak boleh sembuh seperti sediakala..kengkawan sume doakanlah mak aku cepat sembuh....

4 comments:

saveme_zero said...

Yul...moga ko tabah ye. Aku doakan moga mak ko sihat sepenuhnya..aminnn.

♥ Eda ♥ said...

insyaAllah..muge2 mak ko sembuh seperti biase eh..jaga dier elok2 eh..

KiRaNa @ uMMiKMaL&iRFaN said...

yul..moga mak ko cepat smebuh yer...
mujur ko pun duduk dekat ngan mak ko kan...

wendu sama ko...

A.I said...

AYOYO....

haih..memacam le skang ni. Yul. kau ngan family kene kuat semangat k. aku doakan kesihatan mak kau akan elok nnt. Insyaallah..