Wednesday, June 17, 2009

TRAGEDI 17/06/2009

Aku dah lame x update blog...entry kali ni aku nak cite pasal kejadian petang semalam.Aku n husband aku accident dilanggar oleh budak berumur 9 tahun yang sedang berlari...heheheh..
kejadian nya macam ni, smlm pas balik keje, husband aku amik n trus nak gi tgk tangki air, sbb husband aku sekarang tengah nak wat projek ikan keli n kerja2 pembikinan kolam sedang dijalankan. so, smlm kami gi la nak survey rege tangki air kan..kat area padang serai (k.ira sorang ja tau tpt ni)pastu dah abis on the way nak balik la....pastu lebih kurang jarak dalam xsampai 100m aku rasa, kami dah nampak dah ada sorang budak nak melintas....tapi dia tengok kereta datang dr sebelah arah ja...sebelah kami dia tak tengok...then dia trus lari lintas..husband aku pun hon n brek kecemasan la...n mmg xsempat nak elak dah..langgar gak budak tu...aku nampak dia jatuh atas bonet depan kete aku n trus jatuh kat atas jalan kt depan keta lebih kurang jarak 10-20m kot dpn keta.pastu husband aku trun n ada org tlg angkat budak tu la..kat situ depan kedai makan n kedai runcit...then, alihkan kete aku tuun n tgk budak tu nangis...korang tau aku macam nak cekik je k budak tu sbb pegi lintas kete dah dekat.aku btul2 geram n husband aku brek smpi tayar bau hangit.pastu kebetulan bapak budak tu lalu nak gi keje..pastu kami pun bawa la gi hospital kulim...masa accident tu lebih kurang dalam pukul 6.00-6.15 macam tu la...trus g emergency n tunggu punya lama korang tau.servis hosp gomen ni mmg lembab...memula tu nak gi klinik akak aku jek...tp klinik dah tutup masa tu...sbb aku nak x-ray skali kan. then masa kt emergency tu..korang tau tunggu lama gila sbb juru x-ray balik umah...sampai pukul 8.30...dah azan isyak pun xdtg lagi...pastu dkt2 kul 9 camtu la baru attendan spital bw budak tu gi bilik x-ray n aku pun ikut jugakla...selepas dah x-ray bagai...doc bagitau tulang belakang die berdekatan tulang punggung retak, so kene admit.pastu nak hantar balik bapak budak tu ke rumah la...masa kt keta nurse call die...ckp kn tunggu sbb doc akan dtg husband aku ni gi amik mak budak tu kt rumah la....dh tanya alamat bagai...pegi la..tu pun meraba gak cari umah...then..yang aku geram kan...anak dia lagi 2 orang nk jgk ikut g spital...padahal..bapak sedara dia ckp xyah ikut nnt xleh masuk pun...mak nye nak gi tunggu adik dernag kt spital..tp derang degil gak nak ikut. korang bygkan la perasaan aku..last2 husband aku ckp xpela pegi je la...nnt kami hantar la balik. pas dha bawa derang tu...pegi amik anak2 aku lu kat umah pengasuh masa tu dah pukul 10 malam....pastu tinggal dania kt mak aku n bawa aleeya sornag je...dah tu berdesup pegi spital smula...then...dh settle...hantar bebudak tu n bapak derang balik umah lak...husband aku lapar...aku mmg xlrt nak masak dah n beli jek makanan..n trus g umah mak aku amik dania...pastu smpi umah dah pukul 12.15...bg makan anak2 aku sume mandi n sume tertido dpn tv.pada pendapat korang, accident tu berlaku salah siapa sebenarnya.....

6 comments:

A.I said...

mak aiii...! sib bek budak tu x mati..kalau mati mau berpanjangan kes ni. apesal kau tak buat repot polis? kene buat la kan? mmg salah budak tu le sbb kecuaian dia melintas..

FaizAmY said...

hadei..sadis jgk erk kisah ko ni yull...abis camne budak tu skrg dah ok ke tulang die? knape la xdek sape yg tlg die melintas mase tu..huhuhh

nizajeff said...

BUDAK TU RETAK TULANG PUNGGUNG SIKIT...XBANYAKLA...MANE NAK ADE TLG DIE LINTAS PAIZ...DIE GI MAIN JAUH DR UMAH DIE...MAK BAPAK KEJE...IKUT KAWAN MAIN JAUH2 KAT JALAN RAYA LAK...TAPI AKU STILL PEGI MELAWAT LAGILA....KESIAN WEI...DAHLE FAMILY SUSAH...KAIN BAJU PUN HRP ORANG KASI JEK....

iera_ayien said...

naseb bek laa...kdg2 jadi mcm tu la, kita dok berjaga2 tp ada gak yg careless...kdg2 budak2 ni main je lintas jln, riso betoi aku dengar...so skang mcm mana??

mak bapak budak tu x salahkan yul la kan???

saveme_zero said...

aihh...sib baik le weii tak jadi apa2 yg parah.

nizajeff said...

TU LE..SKG NI PUN AKU STILL GI MELAWAT LA DERANG...AHAD BARU NI PUN AAKU GI JENGUK..TP BUDKA TU DAH OK...