Friday, November 14, 2008

Dugaan....

Pagi tadi...anak2 aku sibuk no...bgun pepagi...geram tul aku...aleeya lak..dr kul bape xtido...bile dania dh tido, aleeya g kaco lak...hangin aku...tup..tup...kjap ngun kejap pejam...aku dgr dah azan.
pas bangun sume bagai...lam kul 7.00am..phone hubby berdering lak...tgk kt screen "Hj"...oooo bos de ni...pesal le pepgi bute dh call...aku rs ni msti suh g keje nye...alahai...dhtu amik phone ks kt hubby aku..de amik n pgng jek..xangkt pun...kahhhhhhh.ngntuk le tu...ke de mls nka angkt sbb xmo nnt kene g keje lak..arini kn weekend...rehat lew..dhtu..tgh aku dok buaikan dania..lg skali bunyi tepon tu..tp de xangkt...then aku g iron bj sume n tgh siap..lg bunyi...
aku g tgk..elok je de genggam tepon tu...kahhhhhhh xangkt pun.aku kejut la...de angkat gak lew.
then bile de loud speaker aku dgr le...sume ape boss de ckp...uwaaaaaaaa....rupenye...opismate de kemalangan lew...smlm derang g psg bendalah save letrik tu kt bkt jmbul...bende tu meletup stlh dpsg...ciannye abis derng terbako..syukurla..xde ape kan..aku tekejut beruk dgr...br jek smlm opismate de yg mi tu dtg smpn moto kt umah kitorang...n suh hubby aku antr g umah bos derang nk amik van....ms tu lak aku nyempat tnye hubby aku...
aku: sayang, balik lambat x?
hubby:tgkla..kalo i x kene ikut g psg, i kuar jap...
aku:ok, la...jgn lmbt sgt ye syg...
hubby:ok
mak aiiiiiiiiiiii..nsib hubby aku xikut...kalo x meroyan aku weiiiiiiii..apepun aku doakan derang cpt smbuh n tabah menghadapi...yela...mybe sume ni dugaan dr Allah S.W.T.

No comments: